چارچوب متن بازار یعنی چی!

تا الان یاد گرفتیم سویینگ ها را تشخیص بدیم، چرا سویینگ ها برای ما مهم هستند و چه استفاده ای ازشون می کنیم. بعد گفتیم به کدام سویینگ ها اهمیت میدیم و به کدام سویینگ ها اهمیت نمیدیم.

الان میخوام بگم فعلا در حال حاضر چه استفاده ای ازشون می کنیم که البته کاربرد سویینگ ها بیشتر از اینهاست که در آینده مرحله به مرحله بهتون میگم ولی الان یک نمونه پرکاربردش که در این مرحله به کار ما میاد را باهم بررسی می کنیم. ( به تصاویر دقت کنید )

1
2

همانطور که در تصویر شماره 2 میبینید ما یک سویینگ موثر در بالاترین قسمت نمودار و یک سویینگ موثر در پایین ترین قسمت نمودارمون داریم. اگه نمیدونی سویینگ موثر چیه اول مقاله (چرخش قیمت در بازار های معاملاتی) را مطالعه کن و بعد به ادامه این مطلب بپرداز. یاد آوری میکنم آن چیزی که ما در نمودارمان میبینیم از بالا تا پایین، متن بازار گفته میشه (مثل تصویر شماره 1) یعنی الان این تصویر یک متن بازار است. یعنی آن تعداد کندلی را که میبینیم و با استفاده از دستورات و تکنیک هایی که بلدیم آینده بازار را پیش بینی کنیم برای گرفتن معاملات. 

خوب ما در این متن بازار 2 تا سویینگ موثر داریم که بالاترین و پایین ترین سویینگ های ما هستند. درسته که در این نمودار ما سویینگ های دیگه ای هم داریم ولی الان منظور من بالاترین و پایین ترین سویینگ های موثری می باشند که من رسمش کردم که به این میگن چارچوب متن بازار.

چرا چارچوب متن بازار مهم است!

حالا چرا چارچوب متن بازار برای ما مهم است. من به عنوان یک معامله گر اگر بخواهیم تصمیمی را بگیریم برای معاملات و به دنبال معامله فروش باشیم و مثل الان ( تصویر شماره 3 ) قیمت در محدوده پایین متن بازارمان قرار گرفته باشه، اگر هر چیزی هم به ما نشانه بده، سرنخ بده که شما یک معامله فروش خوبی خواهی داشت نباید فریبش را بخوریم چون آنها نشانه های کاذب هستند و نباید فریب بخوریم.

3

وقتی قیمت در لبه چارچوب پایین قرار داره نباید به دنبال معامله فروش باشیم بلکه برعکس باید به دنبال نشانه هایی باشیم که به ما بهانه ورود به معامله خرید را میده و همینطور اگه قیمت به بالا هم رسید و قیمت در نزدیکی چارچوب بالایی متن بازار مورد نظرمان قرار داشت هر اتفاقی هم بیوفته و هر نشانه ای را به ما بده برای خرید، ما نباید این خرید را انجام بدیم چون میدانیم این یک سطح تنش موثر است و بالاترین و موثرترین سطحی است که در متن بازار وجود دارد.

4

پس به اندازه کافی پتانسیل این را دارد که تغییر در رفتار قیمت ایجاد کند و هر چه به ما نشانه بده، اینها نشانه های کاذب هستند و ما خرید انجام نمیدیم بلکه برخلاف دیگران و عموم مردم که به دنبال معاملات خرید هستند، ما به دنبال معامله فروش خواهیم بود.

نشانه های تغییر رفتار بازار چیه! 

در این مورد آقای وارن بافت توضیحی را دارند که در آینده حتماً بهش می پردازیم که آن نشانه ها چی هستن که شکل گیری روندهای جدید و پر قدرت را نشان میده.
نشانه هایی که خیلی از افراد یعنی بیش از 90 در صد افراد باورشان نمیشه که داره یک روند جدید شکل میگیره چی هست و اینها را شما خیلی راحت یاد میگیرید و حتی تکنیک های استفاده از این ها را به شما یاد میدم که چطور با این تکنیک ها به معامله بپردازیم.

خوب ما در این مطلب یاد گرفتیم که با استفاده از سویینگ های موثر چارچوب متن بازار را شناسایی کنیم و چه رفتاری در این محدوده ها داشته باشیم در مطلب بعدی یاد میگیریم چگونه سرنخ های روند و ورود پول در جریان بازار را متوجه بشیم که یعنی متوجه ورود معامله گران بزرگ و نقدینگی های بالا.

منتظر آموزش های بعدی باشید...